OFERTA - NEGOCJACJENegocjacje zakupowe - poziom zaawansowany

Czas trwania: 2 dni (łącznie 10-14h)

Metodologia:

Szkolenie ma charakter praktyczny i interaktywny. Oznacza to, że uczestnicy poznają techniki, strategie i sposób w oparciu o omówienie i prezentacje trenera a następnie trenują pokazane sposoby działania w trakcie symulacji negocjacji bazujących na rzeczywistych przykładach z codziennej praktyki zawodowej.

Każdy z uczestników otrzymuje od trenera i pozostałych członków grupy korygujące informacje zwrotne dotyczące ich sposobu negocjowania.

Szkolenie to pozwala na nabycie szerokiego i uniwersalnego wachlarza umiejętności ważnych z punktu widzenia prowadzenia efektywnych negocjacji zakupowych.

Uczestnicy nabędą umiejętność posługiwania się jasną strukturą prowadzenia skutecznych negocjacji zakupowych z podwykonawcami/dostawcami, wzbogaconą o konkretne techniki i sposoby oddziaływania na drugą stronę na różnych etapach negocjacji, a jednocześnie opanują umiejętność skuteczne finalizowanie negocjacji na optymalnym poziomie z punktu widzenia firmy i ograniczeń budżetowych.

Cele Szkolenia:

Celem tego szkolenia jest zaopatrzenie uczestników w takie instrumentarium negocjacji zakupowych, które poszerzy znacząco ich warsztat i zwiększy ich efektywność w przyszłych negocjacjach:

  • Opanowanie przez uczestników umiejętności rozmów z dostawcami oraz podwykonawcami na takim poziomie, że są w stanie kończyć negocjacje zakupowe z danym partnerem na poziomie zbliżonym do pożądanego z punktu widzenia firmy i budżetu poziomie.
  • Przedstawienie uczestnikom narzędzi rozpoznawania preferowanych przez dostawców i podwykonawców sposobów komunikacji i prowadzenia negocjacji.
  • Rozpoznawanie blefów oraz innych technik stosowanych przez dostawców i podwykonawców. Opanowanie właściwych reakcji negocjatorów na gry i triki stosowane przez drugą stronę.
  • Posługiwanie się przez uczestników szkolenia taką procedurą prowadzenia rozmów, stosowania strategii, technik oraz kolejnych kroków negocjacjach, aby znacząco zwiększać prawdopodobieństwo kończenia rozmów z pozytywnym rezultatem.
  • Praktyczne (za pomocą symulacji z życia zawodowego) zapoznanie uczestników z efektywnymi środkami komunikacji z partnerami i technikami negocjacyjnymi w zmiennych układach negocjacyjnych i przy różnych warunkach wyjściowych stron.
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

SKRÓCONY PROGRAM SZKOLENIATematy, które poruszamy

  • Profilowanie partnera z drugiej strony stołu negocjacyjnego – typy osobowości:
    • Typy osobowości i ich charakterystyki z punktu widzenia ich wpływu na struktur i przebieg negocjacji
    • Zwroty i wyrażenia charakterystyczne dla każdego z tych typów i ich szczegółowa analiza porównawcza
    • Punkty odniesienia i charakterystyczne reakcje w kontaktach z innymi osobami
    • Konstrukcje i konteksty wypowiedzi, przejawiające się preferowaniem określonego słownictwa, stosowanego w trakcie negocjacji przez poszczególne typy osobowości
  • Profilowanie partnera z drugiej strony stołu negocjacyjnego – sposób komunikacji
    interpersonalnej:

    • Podstawowe wymiary sposobów komunikacyjnych: słownictwo, intonacja, body language i przestrzeń osobista
    • Charakterystyczne zachowana i podejście do: ludzi, zadań, problemów i stresu
    • Silne strony i źródła problemów w komunikacji ze strony kupującego przy poszczególnych stylach
    • Autodiagnoza własnego stylu komunikacji i jego odniesienie, szczególnie w kierunku dostosowania zasobu leksykalnego, do partnerów stołu negocjacyjnego, reprezentujących inne style komunikacji w trakcie rzeczywistych sytuacji negocjacyjnych
  • Profilowanie partnera z drugiej strony stołu negocjacyjnego – styl negocjowania:
    • Podstawowe wymiary stylów negocjowania
    • Założenia podstawowe i wyrażenia charakterystyczne dla każdego z nich
    • Rozpoznanie własnych preferencji odnośnie sposobu prowadzenia negocjacji i ich analiza w kontekście podobieństw i różnić występujących w stosunku do stylów prezentowanych przez innych negocjatorów
    • Wskazówki do prowadzenia negocjacji mające na celu podniesienie efektywności sposobu ich prowadzenia i narzędzia temu służące
  • Efektywne narzędzia komunikacji w negocjacjach zakupowych:
    • Sztuka aktywnego słuchania
    • Techniki zadawanie pytań i ich funkcje w procesie negocjacji
    • Zastosowanie odzwierciedlenia i parafrazy
    • Rzeczowa komunikacja słowna i sposoby racjonalnej argumentacji
    • Przeciek werbalny i niewerbalny – interpretacja sygnałów czyli jak czytać „między wierszami”
    • Zawartość informacyjna „języka ciała” i narzędzia obserwacji niespójności w przekazie słownym i zachowaniach niewerbalnych negocjatora – ich konsekwencje podczas negocjacji
    • Oddziaływanie zasobem leksykalnym, składnią, emisją głosu, mową ciała na drugą stronę stołu negocjacyjnego
  • Narzędzia asertywnego polepszania swojej pozycji negocjacyjnej
    • Autodiagnoza własnego poziomu asertywności w trudnych sytuacjach negocjacyjnych i feedback w zakresie wskazania kierunków zmian lub obszarów rozwoju celem jego podniesienia na wyższy poziom
    • Prawa asertywności w negocjacjach w trudnych sytuacjach
    • Sytuacje oporu drugiej stołu negocjacyjnego, jak sztywność negocjacyjna i zasady przeciwdziałania im ze strony kupującego
    • Zasady przeciwdziałania próbom manipulacji lub blefu ze strony sprzedającego
    • Zasady radzenie sobie z niezdecydowanymi, emocjonalnymi, nieprzygotowanymi chaotycznymi lub agresywnymi negocjatorami
    • Asertywne komunikaty: „ja”, „przecież” i asertywne odraczanie
    • Asertywne eksponowanie swoich oczekiwań
    • Asertywna reakcja na lekceważącą, napastliwą, agresywną postawę partnera negocjacyjnego
    • Zachowywanie dystansu emocjonalnego
    • Wzmocnienie inteligencji emocjonalnej poprzez: spostrzeganie, rozpoznawanie i rozumienie emocji, zarządzanie emocjami i ich świadome wykorzystanie podczas negocjacji, sposoby kontroli własnych emocji wpływanie na emocje drugiej strony
    • Metody radzenia sobie z konfliktem i impasem
  • Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków

Harmonogram szkolenia bezpośredniego:

Dzień 1 – godz. 9.00 – godz.16.00 (w tym przerwy)
Dzień 2  – godz. 9.00 – godz.16.00 (w tym przerwy)
Uwaga: liczba uczestników nie może przekraczać 12 osób, optymalna liczba uczestników to 8 osób

Harmonogram szkolenia online:

Dzień 1 – godz. 9.00 – godz.14.00 (w tym przerwy)
Dzień 2  – godz. 9.00 – godz.14.00 (w tym przerwy)
Uwaga: liczba uczestników nie może przekraczać 8 osób, optymalna liczba uczestników grupy to 4 osoby.

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

    Szkolenia & CoachingKey Training
    Tylko od Ciebie zależy w jaki sposób podejmiesz pierwszy kontakt - zrób tak, jak lubisz najbardziej!
    Tu jesteśmyGdzie nas znajdziesz?
    https://keytraining.pl/wp-content/uploads/2021/08/warszawa-map.png
    ul. Winnicka 5 lok. 7, 02-095 Warszawa
    NIP: 762 145 58 35
    REGON: 145218229
    Nasze social-mediaZaobserwuj nas
    Kliknij na ikonkę poniżej i sprawdź nasze profile w social-media.
    Opinie o nas
    Szkolenia & CoachingKey Training
    Podejmij pierwszy krok w sposób, który lubisz najbardziej!
    ul. Winnicka 5 lok. 7, 02-095 Warszawa
    Social MediaZaobserwuj nas
    Wejdź w poniższe ikonki i sprawdź nasze profile w social-media.